Aplicatia de marcă a OpenAI sugerează roboți umanoizi, bijuterii inteligente și altele.

Aplicatia de marcă a OpenAI sugerează roboți umanoizi, bijuterii inteligente și altele.

Logo-ul TechCrunch pentru Desktop Logo-ul TechCrunch pentru Mobil

Aplicația de marcă nouă a OpenAI sugerează roboți umanoid, bijuterii inteligente și altele

Autor: Kyle Wiggers
7:43 AM PST · 3 februarie 2025

Vineri trecut, startup-ul AI OpenAI a depus o nouă cerere pentru a obține drepturi de marcă asociate cu brandul său — „OpenAI” — la Oficiul de Brevete și Mărci din SUA (USPTO). De obicei, aceasta nu ar fi o știre deosebită, deoarece companiile depun cereri de mărci tot timpul. Totuși, în această cerere, OpenAI face aluzii la noi linii de produse, atât pe termen scurt cât și de natură mai speculativă.

Cererea include hardware precum căști, ochelari, ochelari de soare, telecomenzi, huse pentru laptopuri și telefoane, ceasuri inteligente, bijuterii inteligente și căști pentru realitate virtuală și augmentată, toate destinate „interacțiunii asistate de AI, simulării și antrenamentului”.

OpenAI a confirmat anul trecut că lucrează cu fostul designer Apple, Jony Ive, la un proiect hardware, iar CEO-ul startup-ului, Sam Altman, a declarat recent unei publicații coreene că OpenAI speră să dezvolte hardware de consum alimentat de AI „prin parteneriate cu mai multe companii”. Totuși, în același interviu, Altman a subliniat că ar dura „câțiva ani” pentru a finaliza chiar și un prototip al unui dispozitiv AI.

Cererea de marcă a OpenAI mai menționează și roboți — în special „roboți umanoid programabili de utilizator” și „roboți umanoid cu funcții de comunicare și învățare pentru a asista și a distra oamenii”.

Recent, OpenAI a început să angajeze pentru o nouă echipă de robotică condusă de Caitlin Kalinowski, care s-a alăturat startup-ului anul trecut din divizia de ochelari AR a Meta. Conform anunțurilor de angajare și rapoartelor, OpenAI caută să testeze roboți — posibil umanoid — alimentați de senzori personalizați și AI, capabili să funcționeze cu inteligență asemănătoare oamenilor în medii reale.

Mai departe în cererea sa, OpenAI face referiri la cipuri AI personalizate și servicii pentru „optimizarea performanței modelului AI prin utilizarea resurselor de calcul cuantic”.

Se zvonește de mult timp că OpenAI explorează aceste domenii, dar cererile de marcă sunt adesea redactate intenționat pentru a fi largi și nu neapărat indicative ale planului de produse al unei companii. Cererea OpenAI ar putea dezvălui domenii pe care startup-ul le explorează sau cel puțin le-a considerat pentru explorare. Însă, când sau dacă oricare dintre tehnologiile menționate în dosar vor ajunge pe piață rămâne un mister pentru toată lumea.

brevete
Image Credits: Jakub Porzycki/NurPhoto / Getty Images

Înapoi la pagina principală